Deputetët e Partisë Demokratike denoncojnë ndryshimet në Kodin Rrugor si mjet respresioni ndaj qytetarëve që rrisin mundësinë për abuzim dhe korrupsion dhe nuk shtojnë sigurinë në rrugë

Deputetët e Partisë Demokratike të komisionit të ligjeve, sigurisë dhe veprimtarive prodhuese u mblodhën sot dhe diskutuan mbi projekligjin e qeverisë për ndryshimet në Kodin Rrugor, duke denoncuar masën arbitrare të rritjes së gjobave dhe mundësisë që kjo do të lërë për korrupsion e abuzim me qytetarët.

Deputetët demokratë e dënuan 10 fishimin e gjobës dhe e quajtën këtë projektligj si një instrument represiv ndaj qytetarëve. Gjithashtu, u denoncua ajo që konsiderohet si biznes pranë qeverisë, detyrimi i qytetarëve për të blerë disa objekte që kërkohen gjatë qarkullimit.

Oerd Bylykbashi:

Ligji i qeverisë, mundësi për abuzim e korrupsion

Sot mblidhemi si përfaqësuesit e opozitës në Komisionin e Ligjeve, Sigurisë dhe Veprimtarisë Prodhuese për të diskutuar në lidhje me disa ndryshime në ligjin për Kodin Rrugor. Me atë që propozuesit e këtij ligji kërkojnë të bëjnë një përputhshmëri të këtij kodi me direktivën e Bashkimit Europian. Nga analiza që bëhet, kjo përputhshmëri nuk është e plotë por mbi të gjitha del qartë se nga analiza e këtyre ndryshimeve të propozuara, kemi vetëm një tentativë për të zgjidhur problematikat e rënda të konstatuara në sigurinë rrugore gjatë këtij viti me rritje të jashtëzakonshme të aksidenteve dhe shkeljes së ligjit, përmes rritjes së penalizimit qoftë për automjetet apo për këmbësorët.

Kemi një rritje drastike të këtyre penaliteteve që shpesh herë shkojnë në 10 fishin e gjobave ekzistuese, megjithëse propozuesit e këtij projekligji dështojnë për të paraqitur arsyet dhe motivet që kanë shtyrë ata në këtë rritje drastike penalitetesh. Për fat të keq, ky është një tregues i paaftësisë që nëpërmjet zbatimit të dispozitave ekzistuese, ku të mos harrojmë që Kodi Rrugor ka qënë i ndryshuar edhe para disa vitesh, ku në mënyrë konsensuale u forcuan edhe masat, por pikërisht paaftësia e zbatuesve të ligjit po përpiqet të justifikohet thjeshtë nëpërmjet rritjes së represionit mbi përdoruesit.

Në aspektin ligjor jemi para masash administrative që nuk respektojnë parimin e propocionalitetit. Kemi dispozita që rëndojnë shumë përdoruesin edhe pse kjo shkelje mund të mos jetë aspak me masën e parashikuar. Sigurisht diçka e tillë jo vetëm që nuk garanton zbatimin efikas të ligjit por që ne duhet të nënvizojmë me shqetësim është mundësinë dhe hapësirat që kjo lë për rritjen e abuzivizmit nga organet ligjzbatuese dhe mundësitë për rritje të korrupsionit. Në kushtet e një paaftësie, masat për të vënë në jetë ligjin, kanë çuar vetëm në rritje të korrupsionit dhe asgjë më tepër. Ky projektligj nuk ndalon aspak në përmirësimin e kësaj situate dramatike që kemi përsa i përket situatës së sigurisë.

Sherefedin Shehu:

10 fishimi i gjobave në frymën e rritjes së taksave

Nga këndvështrimi i Komisionit të Veprimtarisë Prodhuese, 10 fishimi i gjobave  është në linjë me të gjitha politikat e dështuara, si në fushën ekonomike dhe atë fiskale. Natyrshëm që qytetarët do të përballojnë paaftësinë e qeverisë së vet. Nuk është një masë ligjore në formë presioni, por mendoj se ka një skenar që siç e kemi edhe në aspekte të tjera, edhe nëpërmjet këtij mekanizmi, ilustron më së miri instalimin e shtetit policor në vendin tonë. Nga përmasat e gjobave, edhe si filozofi qeverisëse, përkëthet; sa më e madhe barra ndaj qytetarëve, aq më urtë rrinë qytetarët. Në këtë mënyrë, ministri bën presion mbi policë dhe më tej policët mbi qytetarët. Natyrisht që kjo është politikë e vazhdimësisë së dështimit sepse në të vërtetë ne kemi parë politikë të rritjes së taksave por në formë të maskuar, sepse janë rritur taksat mbi konsumin dhe po të shikosh bllokun e taksave, 80 % e tyre i përkasin taksave mbi konsumin që i paguajnë të varfërit. Duke parë këtë ligj, ky jo vetëm që nuk zgjidh problemet për qytetarët por u ka shtuar atyre dhe një problem tjetër sepse policët do të bëjnë presion mbi ta, sepse gjobat kaq të larta nuk krahasohen as me nivelin e të ardhurave për frymë. Jemi para një fenonemi që qeveria çdo problem kërkon ta zgjidhë me rritje të taksave. I rriti vjet taksat por këtë vit arka është bosh me taksat e rritura. Zgjidhja është përsëri rritja e taksave me paketën e re fiskale. Paaftësia për të mbledhur taksat ka si zgjidhje rritjen e tyre. Në deklaratën e fundit të Kryeministrit, me heqjen e fashës, do të kemi dyfishim të çmimit të energjisë elektrike. Problem i madh këtu është qeveria dhe kryeministri.

Florion Mima:

Gjoba e papranueshme, sa 1/3 e të ardhurave vjetore

Z Bylykbashki, ju me të drejtë përmendët fjalën propocionalitet. Kjo është fjala e artë që duhet të sundojë sa herë ka diskutime të tilla. Sa propocionale është gjoba me shkeljen në trafik ? Të jeni të bindur që shtetet serioze para se të arrijne të vendosin një gjobë bëjnë stutime të thelluara për të gjetur mesin e artë, proporcionalen. Ne nuk kemi mundësi ta bëjmë, por kudo në Europë një shklelje e tillë shkon 1 ditë maksimumi 2 ditë pune. Pra paga e dy ditëve punë shkon për të kompensuar shkeljen që ke bërë në trafik. Me kufinjtë e rinj të që tenton të prezantojë ministria e brendshëme, masa e gjobës shkon në një të tretën e GDP-së vjetore për frymë. Pra i bie që një shqiptar që bën një shklelje kur futet me të kuqe, shkel shpejtësinë, ska rripin, etj duhet të rrijë 100 ditë në vit pa ngrënë dhe të hajë vetëm 260 ditët e tjera. Kjo është totalisht e papranueshme. Po sjell një thëne të Kryeministrit aktual që është sistemi që i prish njerëzit, nuk janë njerëzit që korruptojnë sistemin. Ky sistem që tentohet të zbatohet sot do të nxisë në mënyrë të pamohueshme korrupsionin e strukturave. Ne kemi 23 vjet që merremi me administrim, dhe kemi parë që sa herë rriten gjobat, rritet edhe tentativat e ligjzbatuesve për tu korruptuar. Një polic që do jetë para një shkeljeje që kushton 1 milionë lekë të vjetra të jeni të bindur që do të korruptojë qytetarin

Adrian Turku:

Qeveria, amatorizëm në bërjen e ligjeve

Desha të nënvizoj që gjatë 8 viteve të qeverisjes së Partisë Demokratike, kemi marrë kritika nga opozita e atëhershme që një ligj në sektor të caktuar është rishikuar përgjatë 8 viteve për herë të dytë apo të tretë. Në qeveri ka një amatorizëm të jashtëzakonshëm që mbështetet nga ky parlament me maxhorancë të cilësuar me 84 vota. Në muajin mars në fjalën time në Parlament kam thënë që Kodi Penal po rifutet 4 herë për tu parë me 4 problematika të ndryshme. Eshtë e 5 apo e 6 herë që Kodi Penal që nuk është një ligj i thjeshtë, prapë ndryshohet sipas asa
j që i lind në kokë një ministri Tahiri apo Gjiknuri apo tjetër. Pra ka një amatorizëm të jashtëzakonshëm në iniciativat në ligjet e ndryshme dhe një parlament që bindet verbërisht në mënyrën më amatore të mundshme. Së dyti, kam dëgjuar nga punonjësit e policisë rrugore që vjeljen e gjobave e kanë bërë me plan. U vlon radioja duke u thënë që të mos kthehen në punë pa plotësuar një shumë gjobash. Së treti, bizneset në sajë të taksave dhe gjobave po tresin edhe dhjamin e fundit që u ka mbetur. Dhe do vijë një ditë që nuk do kenë më se çfarë të paguajnë. Pyetja që shtroj është se kur buxheti mbushet me rritje taksash, dhe kur kjo ekonomi nuk gjeneron, ku do e çojë vendin? Kjo është një pyetje shumë e madhe që ngrihet në këtë moment.

Flamur Noka:

Synimi i ligjit, ndëshkimi i qytetarëve dhe biznesi i qeverisë

E para arsye që na bën të jemi skeptik është fakti që ky është një ligj në tërësinë e tij ndëshkues. Pra, ky projekt-ligj që në formimin e tij që në mënyrën se si është hartuar dhe formuluar, ka në thelb ndëshkimin dhe masat e rrepresive ndaj qytetarëve dhe në asnjë element tjetër nuk ka risi.

Ndërkohë që flitet për Kodin Rrugor e ndërohë që duhej të shiheshin me dhjetëra e dhjetëra elementë për të përmirësuar Kodin, për të përmirësuar trafikun, qarkullimin dhe për të siguruar përfundimisht zbatimin e ligjshmërisë si edhe jetën e qyterarit , ky Kod ka mentalitet ndëshkues. Ne po shohim në këtë periudhë se ka një garë mes të gjitha institucioneve të kësaj qeverie, kush e kush të ndëshkojë më shumë qytetarë të këtij vendi, kush e kush të rrjepë më shumë qyterarët e këtij vendi dhe si duket edhe Ministria e Brendshme dhe Policia e Shtetit nuk ka ngelur dot jashtë kësaj gare. Ky projekt-ligj dhe këto gjoba marramendëse që parashikohen për qytetarët, janë jashtë çdo konceptimi jo vetëm juridik, jo vetëm ekonomik, por edhe perceptim qytetar; të vesh gjoba 200 euro në një vend ku pagesa minimale nuk është 200 Euro, do të thotë që ky ligj vetëm me përputhshmëritë dhe standartet e BE-së nuk ka, pasi në asnjë vend të BE nuk ka masa ndëshkimore minimale të barabarta me rrogën apo me minimumin jetik të qytetarëve. Pra elementi i dytë që shohim, krahas aspektit ndëshkimor që kjo qeveri po zbaton me hartimin dhe miratimin e këtij projekt-ligji, është se po shohim që krahas organeve tatimore, krahas organeve doganore, kjo qeveri ka krijuar edhe një institucion tjetër për të mbledhur të ardhura në këtë vend dhe për të ndjekur e zhvatur qytetarët – Policinë e Shtetit.

Jemi të gjithë dëshmitarë të mijëra e mijëra patentave që hiqen çdo ditë në pjesën dërrmuese të tyre pa bazë ligjore dhe pa asnjë argument të fortë. Jemi dëshmitarë të ndëshkimeve masive që u bëhen qytetarëve në çdo cep të këtij vendi nga ana e strukturave – gjobvënëse të shpërndara, të Policisë së Shtetit, dhe sikur mos mjaftonin këto, tani shtohet edhe një kamzhik më tepër në kurriz të qytetarëve, ndërkohë që policia nuk është organ ndëshkimor për qytetarët, duhej të ishte organ ligjzbatues dhe ligjvënës për kriminelët, por si duket e kanë instrumentalizuar në këtë formë dhe e kanë drejtuar që të jetë organ ndëshkimor për qytetarët. Ndërkohë kriminelët po livadhisin lirshëm, siç e dini. Vrasje pa fund, vjedhje me dhunë pa fund, aksidente sigurisht pa fund dhe ky ligj duhet të trajtonte dhe duhej të përfshinte mënyrën se si do të operohej dhe praktika se si do të zbatohej për shmangjen dhe minimalizimin e aksidenteve. Por me sa duket mentaliteti është ndëshkues dhe është kthyer në një institucion në këtë qeveri. Mentalitet ndëshkues ndaj qytetarëve të thjeshtë të këtij vendi dhe jo ndaj atyre që thyejnë ligjet, ndaj banditëve apo kriminelëve, pasi banditët dhe kriminelët janë në pushtet, janë drejtues të institucioneve, në Kuvend e kudo. Ky është thelbi që ka ky projekt-ligj në tërësi, më pas kur të diskutojmë nen për nen sigurisht që kemi për të diskutuar edhe për problematikat që paraqet çdo nen që përmban masa të tilla ndëshkuese për qytetarin.

Dua të përmend edhe nje element tjetër. Skuadrat ndëshkimore të policisë që ka shpërndarë kjo qeveri në terren kanë filluar të kërkojë edhe jelekët, si duket një kompani afër qeverisë ka biznesin e jelekëve dhe sigurisht angazhohet e gjithë Ministria e Brendshme e gjithë Policia e Shtetit me doemos të ndëshkojë qytetarët ose ata të blejnë jelekët e kësaj kompanie afër qeverisë. Edhe për fikset e zjarrit e njejta gjë. Kompania afër qeverisë ka fikëset e zjarrit dhe sigurisht angazhohet e gjithë Ministria e Brendshme t’ua shesë me dhunë dhe me gjoba qytetarëve të këtij vendi. Kjo është ajo që po shohim dhe ajo që po jetojmë çdo ditë. Kjo është brendia që ka ky projekt-ligj që sot serviret për tu miratuar. Nuk na mbetet gjë tjetër vetëm të përsërisim fjalën e zotërisë së tij kryeministër: Prisni, prisni se s’keni parë gjë akoma.